Nyeregbe fel!

Most nem a hagyományos elől harapó, hátul rúgó, középen pedig rázó lóról lesz szó, hanem a kétkerekű változatárról: a kerékpárról!

A benzin árával együtt nő azok száma, akik biciklit ragadnak, hogy így próbálják meg csökkenteni a kiadásaikat. Ezzel a közlekedési módszerrel nem csak spórolni lehet, hanem az egészségesebb életmódot is lehetővé teszi, hisz mindennap sportolhatunk. Mellesleg az sem utolsó szempont, hogy nem kell a túlzsúfolt buszon szorongani, és akár gyorsabban elérhetünk a célunkhoz.

Azonban ahogy a motorosok és az autósokkal, úgy a gyalogosok sincsenek a kerékpárosokkal kibékülve. Sajnos itt, Pécsett sincsenek még rendes kerékpárutak, így a biciklisek, ha nem akarják az autókat, buszokat kerülgetni, kénytelenek felmenni a járdára.

Sokan nem tudják, hogy vannak a KRESZ-nek olyan szabályai, melyek kifejezetten a kerékpárosokra vonatkoznak.

Íme, a legfontosabbak:

  • Tilos kerékpáron ülve állatot vezetni.
  • Kerékpáron csak olyan csomag szállítható, amely a kormányzást nem akadályozza.
  • Kerékpárral lakott területen belül legfeljebb 40 km/óra sebességgel szabad közlekedni. Gyalog- és kerékpárúton mivel rajtunk kívül még közlekedhetnek gyerekek, idős emberek, kutyák, ezért a megengedett sebesség 20 km/h!
  • Tekintettel arra, hogy a kerékpárost nem védi karosszéria, a kerékpáros egyetlen védelme az ütközések ellen a láthatóság. Kerékpározáshoz viseljünk mindig (főleg éjszaka) láthatósági mellényt, esetleg fényvisszaverő csíkokat.
  • A kerékpárt kötelező elől-hátul kivilágítani, célszerűen hátul villogóval, elöl folytonos fénnyel, hogy magunk is lássunk.

Ezen kívül a zebránál szálljunk le, toljuk át a kerékpárunkat.

Ha ezeket betartjuk, és figyelemmel vagyunk a közlekedés többi szereplőjére is, elkerülhetjük a baleseteket, és a felesleges mérgelődéseket, veszekedéseket.

Szóval, elő a pincékben, tárolókban rejtegetett kerékpárokkal, és nyeregbe fel!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük